"Ja, ik wil haptotherapie" - hoe je dat regelt en hoe het verder gaat...

Je maakt een afspraak voor een intake, op een moment dat het jou past in mijn online agenda. Tijdens de intake maken we kennis met elkaar, gaan we jouw hulpvraag, reden van komst en levensloop in kaart brengen en bespreken we op welke manier ik verwacht dat haptotherapie jou gaat helpen.

Behandelen...

Bij wederzijds goedvinden plannen we na de eerste afspraak nog een afspraak om de intake compleet te maken. Vervolgens maak ik een behandelplan. Dat is de rode draad in het traject en die bewaak ik. We zullen regelmatig evalueren en zo nodig bijstellen. 

be·han·de·len (behandelde, heeft behandeld) (betekenis van Dale)
1. met iets omgaanvoorzichtig behandelen!
2. bejegenenzijn personeel goed behandelen
3. bespreken of beschrijveneen onderwerp behandelen
4. (juridisch) zich wijden aande drugszaak wordt morgen behandeld
5. (medisch) als arts een zieke verzorgende behandelend arts

"Ik wil hier zo snel mogelijk van af..."

Snap ik. Je komt hier niet voor niets. Je hebt klachten, voelt ongemak en je wilt daar zo snel mogelijk van af. Én de klachten zijn vermoedelijk ontstaan, omdat je waarschijnlijk al jaaaaren iets op een bepaalde manier doet. Een nieuwe manier aanleren, waarbij je geen klachten ervaart kan zeker én vereist geduld en moed. Gun jezelf tijd.

Gemiddeld komen cliënten zo’n 8 tot 10 keer naar de praktijk met tussenpozen van 1-3 weken. Sommige mensen komen minder vaak, sommige vaker en er zijn ook mensen die Haptotherapie zien als hun halfjaarlijkse APK, waarbij een paar keer volstaat om te voorkomen dat je vervalt in oude patronen. Maatwerk dus en afhankelijk van jouw behoefte. Je gaat voelen waar jouw behoefte ligt.

“Wat we niet kunnen voelen, kunnen we niet helen"